podniebni / Samoloty na K 
   Samoloty na A
   Samoloty na B
   Samoloty na C
   Samoloty na D
   Samoloty na E
   Samoloty na F
   Samoloty na G
   Samoloty na H
   Samoloty na I
   Samoloty na J
   Samoloty na K
   Samoloty na L
   Samoloty na M
   Samoloty na N
   Samoloty na O
   Samoloty na P
   Samoloty na Q
   Samoloty na R
   Samoloty na S
   Samoloty na T
   Samoloty na U
   Samoloty na V
   Samoloty na W
   Samoloty na X
   Samoloty na Y
   Samoloty na Z
   Z Naj.....
 

Samoloty na K 

 Kaishiki No.1 biplane Japonia 1911

Kaishiki No. 5 and 6 biplane 1913

=======================================================================================================================================================================

Kapferer III, Astra-Kapferer, 1908

===============================================================================================================================================================

Karpeka 3 Rosja

 Karpeka -2 biplane 1912

===========================================================================================================================================================================

Samolot Kassa Ery I próbowany w Nicei w lecie w 1911 roku

Kassa Ery I

Samolot opracowany i opatentowany (w 1910 r.) przez mieszkańca Warszawy Józefa Kassa.

Kass opracował wówczas trzy koncepcje samolotów mających dobrą stateczność i sterowność, a ponadto zapewniającą bezpieczny (jak na owe czasy lot). Projekty swe nazwał "Ery I", "Ery II" i "Ery III".

Realizację swego pierwszego projektu "Ery I" zakończył we Francji na wiosnę 1911 roku. W czerwcu tego samego roku przeprowadzano próby samolotu w Cannes z udziałem pilotów Blindermanna i Mayerhoffa. Niestety brak nie znaleziono wyników tychże prób.

Samolot Kassa "Ery I" był drewnianym górnopłatem usztywnionym linkami. Kadłub drewniany kratownicowy o przekroju trójkątnym. Skrzydła drewniane o kryte płótnem balonowym. Usterzenie drewniane kryte płótnem. Ster wysokości z oddzielnym statecznikiem. Ster kierunku bez statecznika. Podwozie stałe z amortyzatorami gumowymi i sprężynowymi. Załogę samolotu Kassa "Ery I" stanowili pilot i pasażer.

Silnik
 
Viale
(gwiazdowy)
Moc [KM]
 
50
 
Rozpiętość [m]
 
10
 
Długość [m]
 
9
 
Wysokość [m]
 
3
 
Powierzchnia nośna [mkw]
 
20

Kassa Ery 2 monoplane 1911

==========================================================================================================================================================================

Kasjanienko monoplane Rosja

Kasjanienko 5

===================================================================================================================================

Kaufmann No. 1 monoplane Francja 1910

Kaufmann No. 3 monoplane 1911

Kaufmann No. 4 "Type de Course" monoplane

====================================================================================================================================================================================================

Kennedy Giant

Kennedy Giant 1917r

=====================================================================================================================================================

Khioni monoplane Rosja 1912

====================================================================================================================================================================================================

Kimball Helicopter

========================================================================================================================================================

Kinner Airster 1920r USA

=====================================================================================================================================

Kiraly-Berkovics monoplane Węgry 1911

=======================================================================================================================================

Kirkham Racer biplane USA 1912

==========================================================================================================================================================

Kitchen 1911 Biplan

=======================================================================================================================================

Klassen Monoplane Dominguez 1910

================================================================================================================================

Kluytman twin pusher biplan Francja 1909 

================================================================================================================================

Knabel Eindecker

=========================================================

Knabenshue Airship Toledo №1 Toledo 1905

Knabenshue Airship Toledo №2 NYC 1905

Knabenshue Airship №3 Brockton 1907

=====================================================================================================================================================

Koechlin No. 1 biplane 1907

Koechlin typ A 1909

======================================================================================================================================

Kolbany II monoplane Węgry 1911

Kolbany III monoplane 1911

Kolbanyi IV 1912

Kolbanyi V monoplane 1912

=====================================================================================================================================

Koolhoven FK01 "Heidevogel" biplane Holandia 1910

====================================================================================================================================

Kondor Taube

=======================================================================================================================================================

Kordin monoplane Francja 1911

=============================================================================================================================================================

Korn-Benoist Type XII Biplane 1912

===========================================================================================================================================================

Kovanko pusher monoplane Rosja 1913

========================================================================================================================================

Samolot Kozłowskiego

Kozłowski (samolot pionierski)

Stefan Kozłowski z Warszawy chcąc zbudować swój samolot, wyjechał pod koniec 1909 roku do Niemiec.

Tam zdobył odpowiednią wiedzę na temat pilotażu samolotu i ukończył szkołę pilotażu w Zahlbach-Griesheim. Podczas nauki pilotażu opracował pierwsze rysunki swego samolotu korzystając z konsultacji Czecha inż. L.Skopika. Konstrukcja skrzydeł była zbliżona do konstrukcji samolotu Bleriot XI, lecz ich układ był dwupłatowy. Napęd dwóch śmigieł od jednego silnika był wzorowany na samolotach braci Wright, lecz ze śmigłami ciągnącymi, a nie pchającymi.

Pod koniec stycznia 1910 roku Kozłowski powrócił do Warszawy z gotowym projektem samolotu. Tutaj zdołał przekonać swych przyjaciół do sfinansowania budowy samolotu przeznaczonego do płatnych pokazów. W lutym tego samego roku Kozłowski zamówił we Francji i Niemczech materiały i silnik.

Samolot budowano w szopie przy składzie drzewa Wilczyńskiego na ul. Czerniakowskiej. W kwietniu 1910 roku budowę samolotu przeniesiono do specjalnie zbudowanego hangaru na Polu Siekierkowskim.

27 kwietnia odbyła się pierwsza próba silnika. Następnego dnia pomierzono ciąg śmigła i wykonano pierwsze kołowanie, które wykazało zwichrzenie płatów i małą sztywność słupków. Po kilku próbach kołowania zmieniono także sposób mocowania silnika i transmisji. Wszelkie zmiany wykonano do końca maja 1910 roku.

Samolot po raz pierwszy oderwał się od ziemi na początku czerwca 1910 roku, wykonując krótki skok. Każdy następny skok był dłuższy od poprzedniego i ostatecznie najdłuższy z nich miał długość ok. 100 metrów. Próby wykonywane do 16 czerwca 1910 roku wykazywały, że samolot jest za ciężki na ogon i należy zainstalować na samolocie statecznik poziomy.

Przed dokonaniem koniecznych przeróbek samolot został uszkodzony. Zbyt duże koszta naprawy spowodowały wycofanie się wspólników, przez co samolotu nie można było zaprezentować podczas Dni Awiacyjnych zaczynających się 26 czerwca 1910 roku. Ostatecznie sprzedano wszystkie nieuszkodzone elementy, oraz sprzęt pomiarowy celem zwrotu części kosztów.

Był to pierwszy samolot zbudowany w Warszawie.

Samolot Kozłowski był jednosilnikowym dwupłatem o drewnianej konstrukcji. Kadłub kratownicowy drewniany, kryty częściowo płótnem. Skrzydła drewniane kryte płótnem. Śmigła drewniane dwułopatowe ciągnące. Załogę samolotu Kozłowski stanowił pilot.

Silnik
 
Anzani
 
Moc [KM]
 
60
 
Rozpiętość [m]
 
10,2
 
Długość [m]
 
9,0
 
Wysokość [m]
 
3,0
 
Powierzchnia nośna [mkw]
 
40
 
Masa własna [kg]
 
300
 
Masa całkowita [kg]
 
380
 
Obciąż. pow. skrzydeł [kg/mkw]
 
9,5
 
Obciążenie mocy [kg/KM]
 

========================================================================================================================================================

Arthur Krebs (1850-1935), then Managing Director of the Panhard & Levassor company in 1910

Arthur Krebs (1850-1935),

Image:Krebs-Renard LA-FRANCE 1884.jpg

Krebs - Renard Airship 1884

=========================================================================================================================================================

kress_portrait_pg_200.jpg

Wilhelm Kreß (Kress) (1836 - 1913)

 

 

 

 

 

 

 

Kress Aeroplane 1901r

========================================================================================================================================

Krieger Karl 1915r Niemcy

=========================================================

Körting ~ M III 1911

====================================================================================================================================== 

Kudashev-1 biplane Rosja 1910

 Kudashev 3 monoplane

Kudashev 4 monoplane 1911

====================================================================================================================

 Kuehlstein monoplane Niemcy 1912

==================================================================================================================

Kvasz I monoplane Węgry 1910

Kvasz Type II monoplane 1911

 Kvasz Type III monoplane 1912

Kvasz VI monoplane 1913

==========================================================================================================================================================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Copyright ©2017 by podniebni
Kreator Stron www