podniebni / Samoloty na O 
   Samoloty na A
   Samoloty na B
   Samoloty na C
   Samoloty na D
   Samoloty na E
   Samoloty na F
   Samoloty na G
   Samoloty na H
   Samoloty na I
   Samoloty na J
   Samoloty na K
   Samoloty na L
   Samoloty na M
   Samoloty na N
   Samoloty na O
   Samoloty na P
   Samoloty na Q
   Samoloty na R
   Samoloty na S
   Samoloty na T
   Samoloty na U
   Samoloty na V
   Samoloty na W
   Samoloty na X
   Samoloty na Y
   Samoloty na Z
   Z Naj.....
 

Samoloty na O

Obre Biplan Francja 1909

Obre Biplan No.II 1909

Obre No. 3 monoplane  1910

Obre No. 4 monoplane 1911

M. Obre

====================================================================================================================================

Ochoa 1909

================================================================================================================================

Odier-Vendome biplane I Francja 1910

 Odier-Vendome biplane II 1910

================================================================================================================

Oeffag C.I w Szkole Pilotów w Krakowie

Oeffag C.I s.51

Austryjacki samolot wywiadowczy z 1915 roku. Konstrukcja samolotu była częściowo wzorowana na samolotach Brandenburg produkowanych w Austro-Węgrzech.

Samoloty te nie cieszyły się uznaniem w jednostkach w związku z tym zrezygnowano z ich produkcji po zrobieniu ok. 20 egzemplarzy (jedna seria nr 51).

W lotnictwie polskim używano 4 samolotów tego typu.

Samolot Oeffag C.I s.51 był jednosilnikowym dwupłatem o konstrukcji drewnianej. Samolot nie posiadał uzbrojenia. Załogę samolotu Oeffag C.I s.51 stanowili pilot i obserwator

Silnik
 
Austro-Daimler Skoda
 
Moc [KM]
 
150
 
Rozpiętość [m]
 
14,58
 
Długość [m]
 
8,40
 
Wysokość [m]
 
3,27
 
Powierzchnia nośna [mkw]
 
54,00
 
Masa całkowita [kg]
 
1350
 
Prędkość maks. [km/h]
 
125
 
Pułap [m]
 
4500

Oeffag C.II s.52, na którym wykonano pierwszy lot bojowy nad Lwowem 5 listopada 1918 roku, przed samolotem stoją piloci: kpt.Bastyr, por.Toruń i por.Roland

Oeffag C.II s.52

Austryjacki samolot wywiadowczy z 1916 roku, będący rozwinięciem konstrukcji Oeffag C.I s.51.

Samolot ten (w odróżnieniu od poprzednika) cieszył się uznaniem w jednostkach. Twierdzono nawet, że jest lepszy od rozpowszechnionych w lotnictwie c.k. Austrii samolotów Brandenburg C.I.

Samolot był budowany w dwóch seriach, po 32 samoloty każda. Różniły się one jedynie typem zastosowanego silnika.

W lotnictwie polskim używano 15 samolotów tego typu. Na samolocie tego typu z namalowanymi szachownicami wykonano 5 listopada 1918 roku pierwszy lot bojowy nad Lwowem w wyzwolonej Polsce. Załogę stanowili kpt. pil. Stefan Bastyr i por. obs. Janusz de Beaurain.

Samolot Oeffag C.II s.52 był jednosilnikowym dwupłatem o konstrukcji drewnianej. Kadłub drewniany kryty sklejką. Skrzydła drewniane prawdopodobnie kryte płótnem. Usterzenie z rur stalowych, kryte płótnem. Samolot był uzbrojony w jeden ruchomy km obserwatora Schwarzlose wz.07/12 kal. 8 mm, oraz w 4 bomby po 10 kg każda wyrzucanych ręcznie przez obserwatora. Wyposażenie dodatkowe stanowiły nadajniki radiowe Telefunken lub AS-35. Załogę samolotu Oeffag C.II s.52 stanowili pilot i obserwator.

Silnik
 
Austro-Daimler Bauart 18000 lub 17000
 
Moc [KM]
 
160 lub 185
 
Rozpiętość [m]
 
12,71
 
Długość [m]
 
8,40
 
Wysokość [m]
 
3,27
 
Powierzchnia nośna [mkw]
 
38,00
 
Masa całkowita [kg]
 
1205
 
Prędkość maks. [km/h]
 
140
 
Prędkość wznosz. [m/s]
 
2,64
 
Pułap [m]
 
3200
 
Zasięg [km]
 
400

Oeffag (Albatros) D-III

Oeffag H

===================================================================================================================================================

Oemichen balloon helicopter

Oemichen No.1 1920

=======================================================================================================================================

Oertz monoplane Niemcy 1911

======================================================================================================================================

Orenco B 1918 USA

Orenco D2 PW-3

Orenco F 1920

Orenco Tourister 1920

Orenco PW-1 1920

=====================================================================================================================================

Ornis monoplane W.B 1910

============================================================================================================================================

Otto Samoloty i ich Fabryka

Otto II seater pusher

Otto Pusher

Otto C-I

Otto biplane 1912

Otto monoplane 1913

=======================================================================================================================================

Owens Airship 1910

=========================================================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Copyright ©2017 by podniebni
Kreator Stron www